خبر بد این است که بدبختانه شوربختانه بازایابی تلفنی در چند سال بازپسین در ایران به اندازهshy;ای بد اجرا شده است که کل اغلب آن را به عنوان مزاحم تلفنی میshy;شناسند تا فروش تلفنی و خبر خیلی خوب این است که ما در این نوشتار ترفندها و تکنیکshy;های بازاریابی و اصول درست بازاریابی تلفنی را به شما تعلیم میshy;دهیم. بازاریابان کامیاب آینده با ما به اتفاق باشند:
بازاریابی تلفنی چیست؟
فایل صوتی نوشتار را در پایین میتوانید گوش کنید.
پخش کننده صوت
00:00
00:00
برای افزایش یا تفریق صدا از کلیدهای بالا و ذیل استفاده کنید.
دانلود فایل صوتی مقاله
بازاریابی تلفنی چیست؟
بازاریابی تلفنی شیوهshy;ای از بازاریابی سر راست است که در آن فروشنده با مشتریان احتمالی خویش تماس تلفنی پایدار میshy;کند و به ارائه توضیحاتی درباره محصولات یا خدماتی که ارائه میshy;دهد میshy;پردازد و در نهایت از مشتری تقاضای خرید میshy;کند که به فروش تلفنی میshy;انجامد.
بنابراین در این شیوه مشتری، فروشنده را نمیshy;شناسد و حفظ ارتباطی که پایدار میshy;شود به فروشنده بستگی دارد، اگر بازاریاب تلفنی بداند اصول درست بازاریابی تلفنی چیست؟ و آن را به کار ببندد مشتری میshy;تواند با او پیوستگی برپا کند و به خرید کالا و خدمات بازاریاب گرایش پیدا کند.
این نوشتار را نیز بخوانید. آیا سوداگری من نیاز به بازاریابی دیجیتال دارد؟ (به به اتفاق فایل صوتی)
چرا یادگیری اصول درست بازاریابی تلفنی مهم است؟
اهمیت یادگیری اصول درست بازاریابی تلفنی در آنshy;جایی است که این اصول در مناطق جغرافیایی، کشورها و فرهنگshy;های مختلف متفاوت است. ما باید به اندازهshy;ای با بستر فرهنگی آن منطقهshy;ای که منظور بازاریابی داریم آشنا باشیم. این هشدار باعث میshy;شود که طبق اصول بازاریابی آن نزاکت قبل برویم و در ارتباط کارساز با مشتریان کامیاب عمل کنیم.
اصول صحیح بازاریابی تلفنی چیست؟
اصول صحیح بازاریابی تلفنی چیست؟
اصل اول:
هدف شما باید مشخص و ترجیحا مکتوب باشد. توجه داشته باشید که بازاریابی تلفنی نوعی مذاکره است و شما باید کاملا آمادگی هرگونه سوال و جوابی را داشته باشید. اگر قصد شما مشخص باشد میshy;توانید برای پاسخshy;های احتمالی طرف مقابل، خویش را حاضر کنید.
اصل دوم:
کنار تلفن خود، کاغذ و قلم داشته باشید. شاید نیاز به نتshy;برداری از صحبتshy;های مشتری داشته باشید و یا شاید لازم باشد آدرسی را یادداشت کنید. نباید مشتری را منتظر نگه دارید. باید تند باشید.
اصل سوم:
در بازاریابی تلفنی صحیح است که شما توانایی وابستگی چشمی و زبان بدن را از دست میshy;دهید ولی صدا و لحن گفتگو که از شما گرفته نشده است. قدرت خود را در شوق و هیجان و لحن مثبت و پرانرژی خویش نشان دهید.
اصل چهارم:
متنی از آنچه قرار است بگویید به صورت کتبی داشته باشید. در این متن شما باید به ویژگیshy;های فرآورده اشاره کنید. البته پروا داشته باشید که نباید آن را روخوانی کنید بلکه باید به صورت حرفهshy;ای و جذاب آن را بازگو کنید.
اصل پنجم:
بدن شما در حالت ایستاده آدرنالین بیشتری تراوش میshy;کند که مایه تسلط اغلب شما نسبت به حالت نشسته میshy;شود. فلذا بایستید و گفتگو کنید.
اصل ششم:
لطفا از حاشیه رفتن و صحبت درباره همهshy;چیز پرهیز کنید. مشتری شما به اندازه کافی وقت ندارد. تنها نکات ترغیبshy;کننده را یادآور شوید.
اصل هفتم:
ابتدا به معرفی خود و شرکت خود بپردازید. سپس به سراغ جستار اصلی بروید و مزایا را بازگو کنید. در پایان با دریافت وقت ملاقات حضوری گفتمان را به پسین برسانید.
اصل هشتم:
حفظ تعامل با بیننده زیاد مهم است. نام مخاطب خویش را بپرسید و در طول مکالمه نامش را خطاب کنید و او را به گفتshy;وگو ترغیب نمایید.
اصل نهم:
قدردان مشتری باشید و قدردانی خود را نشانه دهید. شما مهمshy;ترین دارایی فرد یعنی سررسید او را گرفتهshy;اید بعد باید سپاسshy;گذار باشید. سپاسداری اعتمادسازی به دنبال دارد و اعتمادسازی کامیابی شما را.
اصل دهم:
همیشه شنیدهshy;ایم که احد از بهترین معلمshy;ها تجربه است. موفقیتshy;ها و شکستshy;هایتان را ارزیابی کنید و خود را از نوبسازید. تسلیم نشوید.
در بازاریابی تلفنی چه بگویید؟
در بازاریابی تلفنی چه بگویید؟
فروش تلفنی نقدها و چالشshy;های زیاد زیادی به دنبال دارد اما با شناخت کافی از محصولات و خدمات خود، تمرین گفتمان و البته راهنمایی صحیح مشتریان میshy;توانید در تیم بازاریابی خود کامیاب عمل کنید.
به جای پرحرفی، سوالات کوتاهی و هدفمند بپرسید.
مختصر و سودمند مزایای فرآورده خود را برای مشتری توضیح دهید. مزایای گفته شده باید طبق نیازهای مخاطب شما باشد.
با داشتن اطلاعات کامل در رابطه با محصول و یا خدمات خود، به پرسشshy;های مخاطبان خود به صورت کامل و جامع پاسخ دهید.
لازم نیست زیاد وزین و ادبی صحبت کنید! صحیح است که باید به سوژه خود چیرگی داشته باشید اما بهره گیری بیshy;مورد از لغات فنی بیshy;مورد است.
در سرانجام مزاکرهshy;ی فروش تلفنی یک جمعshy;بندی صحیح داشته باشید.
این مقاله را نیز بخوانید. افزایش فروش با کشف نیازهای نهان مشتری
آیا بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی متفاوت است؟
در ریشه-بن-بیخ خیر تفاوتی ندارند اما عدهshy;ای معتقدند که فروش تلفنی تنها برای اطلاعshy;رسانی و فروش محصولات و خدمات است ولی بازاریابی تلفنی میshy;تواند برای نظرسنجی از مشتریان، ارزیابی بازارها، نزدیکshy;تر کردن رابطه سوداگری با مشتریان و حتی مدیریت بستگی با مشتری استعمال داشته باشد.
اشتباهات بازاریابی تلفنی که کل زحمات شما را به باد میshy;دهد
اگر از محصولات خود اخطار کامل نداشته باشید نمیshy;توانید دربایستن مشتری را سریع تشخیص دهید و راهshy;حل خویش را ارائه دهید.
بازاریاب حرفهshy;ای به پیگیری فروش تحمیلی نیست و به جای آنکه مدام دربارهshy;ی مزایای محصولات و خدمات خویش گفتگو کند، درباره بنیادین که مورد توجه مصرفshy;کنندگان است صحبت میshy;کند و پیشنهادات خود را ارائه میshy;دهد.
در شرایطی که شخصی به شما و محصولاتتان اعتماد کرده است اما خرید نمیshy;کند باید این مسئله را پیگیری کنید. برای اینکه شانس خود را در فروش تلفنی خویش بالا ببرید باید توسط تلفن او را از رضایت دیگر مشتریان مطلع کنید.
تلفنی ,بازاریابی ,میshy ,داشته ,مشتری ,اصل ,بازاریابی تلفنی ,داشته باشید ,فروش تلفنی ,است که ,خود را ,درست بازاریابی تلفنی ,صحیح بازاریابی تلفنی ,بازاریابی تلفنی چیست؟